Veľmi skoro sa zaujímal o literatúru a jazyky, je preto prirodzené, že Philippe Ramin sa zameral na praktizovanie antickej hudby a repertoáru, v ktorom rétorický rozmer má často prednosť pred čistou inštrumentálnou farbou. Čembalo je pre neho kľúčom k tomuto repertoáru. Spôsob hry na tento nástroj, ktorý má veľa spoločného s princípmi jazykov, samohláskami a spoluhláskami, ho vedie prirodzene smerom k štúdiu spevu u Sophie Boulin či Patricie Gonzalez a smerom k pestrej činnosti dirigenta spevu. V súlade so záujmom o jazyk sa rozširuje aj jeho repertoár v hre na čembale a klavíri, v hudbe 19. a 20.storočia: od Recitativarie Mauricia Kagela pre recitovanie čembalistu, až po Ligetiho Continuum alebo elektro vesmír z diela Oliviera Mellana „La Flesh des anges“ uvedeného na Festivale de la Basilique de St Denis.
Ako zberateľ starých nahrávok a nadšenec pre nahrávacie techniky a reprodukciu zvuku je Philippe Ramin fascinovaný rozdielmi medzi živou a reprodukovanou hudbou a zložitým vývojom hudobného vkusu. Pravidelne píše recenzie pre časopisy Diapason, Classica, pre britskú stránku Bachtrack a je pravidelne pozývaný do rozhlasovej relácie La Tribune des Critiques de Disques de France-Musique (radiofrance.fr)
Diplomy a štúdium:
Certifikát z historického hudobného umenia (1998).
Basso continuo, Schola Cantorum v Basileji (1991).
Štátny diplom z čembala (1990).
Cena za klavírnu hru od CNR v Boulogne-Billancourte (1990).
Cena za klavírnu hru od konzervatória v Bobigny (1988).
Licencia z anglického jazyka, Nice (1981).
Profesionálna skúsenosť
1. Vyučovanie
Plnohodnotný profesor hry na čembalo, basso continuo, komornej hudby, zbormajster na CRD Yannis Xenakis v Evry od roku 2000.
Profesor čembala a basso continua na konzervatóriách v Perreux-sur-Marne a Clichy-la-Garenne (1997-2000).
Korepetítor a profesor na konzervatóriu Jean-Philippe Rameau v Paríži (1998-2017): koordinácia projektov starého hudobného umenia, zborový dirigent, výučba klávesových nástrojov AMPIC.
Korepetítor a dirigent spevu na Centre de musique baroque de Versailles (1997).
Korepetítor a dirigent spevu na Centre de musique baroque de Tours (1995).
2.Realizované pedagogické projekty
Dido a Aeneas od H. Purcella, koncept a vedenie (s kombináciou jazzu, elektra a pôvodnej nástrojovej zostavy). Konzervatórium Jean-Philippe Rameau v Paríži VI. (2017).
Projekt Shakespeare, diela anglickej renesancie, rola hudobného majstra na text Michelle Tellier. Konzervatórium Jean-Philippe Rameau v Paríži VI. (2016).
"Les Plaisirs de l'Amour" - miniopera zahŕňajúca úryvky z diel Grotte de Versailles, Georges Dandin, La Raillerie, Ballet de Flore od Jeana-Baptiste Lullyho. Konzervatórium Albéric Magnard v Evry. (2016).
Théâtre de l'Agora, scène nationale d'Evry: "Si on chantait", predstavenie o speve cez stáročia. Hodiny spevu, strún, starého hudobného umenia, jazzu a súčasnej hudby. Text a koncept: Philippe Ramin, réžia: Constance Larrieu. (2015).
Koncerty pre tri klavíry, kantáta BWV 51, koncert pre organ J. S. Bacha, Stabat Mater od Pergolesiho. Katedrála v Evry (2015).
Renesančný bál s koncertom talianskych madrigalov (2014).
Projekt Kagel s triedami klávesových, strunových, dychových nástrojov, spevu a dramatického umenia (2014).
Projekt "menuet" s triedami klávesových nástrojov, tanca, flauty, strún, spevu, hudobnej formácie a účasťou dvoch odborníkov na barokový tanec (2014).
Projekt Shakespeare, hudba pre scénu s nástrojovým a vokálnym obsadením spolu s triedou dramatického umenia (2013).
Projekt Bach s účasťou Patricka Cohën-Akenineho a jeho študentov (2013): koncerty študentov, profesorov a hostí počas celého školského roka.
Spolupráca s triedou barokových huslí na CRR Aubervilliers, prezentácia kolektívneho vydania nepublikovaných diel Marca Uccelliniho a koncerty študentov (2012).
Benátska scénická hudba pre divadelnú hru Goldoniho s triedou dramatického umenia (2011).
Projekt Lully Molière s "originálnymi" husľami zapožičanými od Centre de Musique baroque de Versailles (2011).
Dido a Aeneas od Purcella (2010).
Messe Sanctae Ceciliae od J. Haydna v spolupráci s Sofi Jeannin (2009).
Iniciátor výmeny s Heinrich Schütz Konservatorium v Drážďanoch, koncerty študentov a vzdelávacie výlety (2004-2007).
Umelecká skúsenosť
Stará hudba:
Sprievodca Maîtrise de Radio-France (klavír a organ) pre projekty starého hudobného umenia s Sofi Jeannin od roku 2009: Haydn, Purcell, Charpentier, Händel, atď.
Činnosť continuistu a komorného hudobníka s rôznymi partnermi, ako sú Fabien Roussel, Xavier Julien-Lafferière, Christophe Coin, Chiara Banchini, Hélène Schmitt, Atsushi Sakai, Michelle Tellier, Freddy Eichelberger atď.
Spolupráca s ansámblami L'Eclat des Muses, XVIII-21 le baroque nomade, L'Orangerie, Chœur du Marais, Harmonia artificiosa, Amaranthe.
Súčasná hudba:
"Ai van II" pre klavír a basovú flautu pod vedením Tona Thata Tietta, týždeň venovaný skladateľovi v auditoriu Xenakis v Evry.
La Chair des Anges (O. Mellano) Festival v Saint-Denis v bazilike katedrále (2013).
Continuum od Ligetiho, Recitativarie od M. Kagela (2014 a 2015).
"Travail de deuil" Alaina Bancquarta, Francúzsky flautový orchester, s umeleckým vedúcim Pierre-Yvesom Artaudom ( 2015 )
Diskografia
A.Scarlatti, Diana e Endimione, tri kantáty. (P. Verany 1990).
A.Vivaldi, Dixit Dominus (P.Verany 1999).
Černošskí duchovia v barokovej Brazílii, XVIII-21. (K.617 2000).
A.Vivaldi, Concerti per varii strumenti, nepublikovaný koncert pre čembalo a husle (P.Verany 2002).
Na vydanie: muzikál Labyrint, diela Maraisa, Schmelzera, Muffata. (F.Roussel, P.Clément, P.Rinderknecht).
Záujmy a súvisiace aktivity
Spev:
tréning so Stuartom Pattersonom, Sophie Boulin, Patriciou Gonzalez
Cvičenie Alexandrovej techniky.
Umelecký vedúci diskografických projektov:
Ružencové sonáty od H.I.F Bibera s Ericom Lebrunom, André Henrichom a Fabien Roussel (Bayard music 2012).
Chopinove prelúdiá na klavíri Pleyel od Aya Okuyama. (NoMad 2014).
Publikačná činnosť - brožúry:
F.Couperin od Pierra Hantaïa (Mirare 2010).
Triá Jeana-Marie Leclaira od súboru RosaSolis (Musica Ficta 2014).
Diela pre čembalo od J.S Bacha od Pierra Hantaïa (Mirare 2014).
Hudobný kritik -
Hudobné časopisy: Diapason, Classica a Bachtrack od roku 1997
Rádio: Tribune of Record Critics (FranceMusique) od roku 2021, La Table d´écoute (RTBF Belgicko) 2021