Philippe Ramin

Veľmi skoro sa zaujímal o literatúru a jazyky, je preto prirodzené, že Philippe Ramin sa zameral na praktizovanie antickej hudby a repertoáru, v ktorom rétorický rozmer má často prednosť pred čistou inštrumentálnou farbou. Čembalo je pre neho kľúčom k tomuto repertoáru. Spôsob hry na tento nástroj, ktorý má veľa spoločného s princípmi jazykov, samohláskami a spoluhláskami, ho vedie prirodzene smerom k štúdiu spevu u Sophie Boulin či Patricie Gonzalez a smerom k pestrej činnosti dirigenta spevu. V súlade so záujmom o jazyk sa rozširuje aj jeho repertoár v hre na čembale a klavíri, v hudbe 19. a 20.storočia: od Recitativarie Mauricia Kagela pre recitovanie čembalistu, až po Ligetiho Continuum alebo elektro vesmír z diela Oliviera Mellana „La Flesh des anges“ uvedeného na Festivale de la Basilique de St Denis.

Ako zberateľ starých nahrávok a nadšenec pre nahrávacie techniky a reprodukciu zvuku je Philippe Ramin fascinovaný rozdielmi medzi živou a reprodukovanou hudbou a zložitým vývojom hudobného vkusu. Pravidelne píše recenzie pre časopisy Diapason, Classica, pre britskú stránku Bachtrack a je pravidelne pozývaný do rozhlasovej relácie La Tribune des Critiques de Disques de France-Musique (radiofrance.fr) 

Diplomy a štúdium:

Profesionálna skúsenosť

 Umelecká skúsenosť


 Diskografia


Záujmy a súvisiace aktivity


Spev

          tréning so Stuartom Pattersonom, Sophie Boulin, Patriciou Gonzalez


Umelecký vedúci diskografických projektov:


 Publikačná činnosť - brožúry:


Hudobný kritik

               Hudobné časopisy: Diapason, Classica a Bachtrack od roku 1997

Rádio: Tribune of Record Critics (FranceMusique) od roku 2021, La Table d´écoute (RTBF Belgicko) 2021